Reklama, Moderni reklama, Tradicinė reklama, Netradicinė reklama, Flash mobai, Partizaninė reklama, Dovanos

Reklama “iš lūpų į lūpas”

Bene labiausiai vykusiai šią rinkodaros priemonę panaudojo prekybos gigantas „MAXIMA“, tačiau apie tai vėliau, pradžioje apibrėžimas, o jau vėliau „sėkmės istorija“

Norint žodinę reklamą „iš lūpų į lūpas" sėkmingai panaudoti rinkodaros tikslais, svarbu žinoti „iš lūpų į lūpas" rinkodaros principus.
 
Daug naudingos informacijos galima rasti „iš lūpų į lūpas" rinkodaros asociacijos (Word of Mouth Marketing Association – WOMMA www.vomma.org). Čia skelbiamos „iš lūpų į lūpas" rinkodaros srities naujienos, pateikta atvejų studijų, galima susipažinti su geriausios praktikos principais.
 
WOMMA apibrėžia rinkodarą „iš lūpų į lūpas" kaip veiksmus, kurie suteikia akstiną vartotojams kalbėti apie produktus ar paslaugas ir skatina tokius pokalbius tarp vartotojų. Tai menas ir mokslas kurti aktyvų, abipusiai naudingą bendravimą tarp vartotojų, taip pat tarp vartotojų ir rinkodarininkų.
 

Visų „iš lūpų į lūpas" rinkodaros būdų pagrindas - vartotojų pasitenkinimas, dvipusis dialogas ir skaidri komunikacija. Pagrindiniai šios rinkodaros elementai yra:

  • šviesti žmones apie jūsų produktus ar paslaugas;
  • nustatyti asmenis, kurie gali būti labiausiai linkę reikšti savo nuomonę;
  • suteikti įrankius, kurie palengvintų keitimąsi informacija;
  • tirti, kaip, kur ir kada yra keičiamasi nuomonėmis;
  • klausyti ir reaguoti į palankiai nusiteikusius, kitų dėmesį atitraukiančius ir neutraliai nusiteikusius asmenis.
  • Rinkodara „iš lūpų į lūpas" gali būti vykdoma įvairiais būdais. Jų tikslas - paskatinti žmones tarpusavyje kalbėtis apie jūsų produktus ar paslaugas ir padėti jiems tai daryti.

Rinkodaros „iš lūpų į lūpas" tipai:
„Šurmulio rinkodara" (Buzz Marketing) - pasitelkiamos labai populiarios pramogos ar naujienos, kad žmonės kalbėtų apie jūsų prekės ženklą.
Virusinė rinkodara - sukuriamos linksmos ar informatyvios žinutės, skirtos masiniam persiuntimui, dažniausiai elektroniniu paštu.
Bendruomenės rinkodara - formuojamos ar remiamos nišinės bendruomenės, kurios gali domėtis prekės ženklu (vartotojų grupės, fanų klubai, diskusijų forumai); bendruomenėms suteikiami įrankiai, turinys ir informacija.
Savanorių rinkodara (Grassroots Marketing) - surenkami arba paskatinami savanoriai, kad imtųsi tam tikrų veiksmų.
Lyderių rinkodara (Influencer Marketing) - nustatotomos svarbiausios bendruomenės ir nuomonės lyderiai, kurie gali būti linkę kalbėti apie produktus ir gali daryti įtaką kitų žmonių nuomonei.
Pokalbių kūrimas - įdomi ar smagi reklama, „užkrečiančios" frazės, žaidimai, akcijos, kad žmonės pradėtų apie tai kalbėti.
Rekomendacijų sistema - sukuriami įrankiai, kurių pagalba patenkinti vartotojai gali produktą ar paslaugą rekomenduoti draugams.

O štai ir sėkmės istorija

2011 KOVAS

Tuo metu  moterų draugijose gimė naujas pokalbių objektas - eMaxima parduotuvė internete. Šią naujieną moterys aptaria ne tik Facebook’e, bet ir vaikų gimtadieniuose ar kituose susibūrimuose. Atsiliepimai vien tik teigiami, vardijami privalumai: nereikia kišti nosies iš namų, atitempia visus sunkius daiktus, taupai laiką ir nervus, pristatymas nekainuoja, ir kt. Reklama iš lūpų į lūpas užkrečia: vienas pasigiria, kad gavo produktus į lovą šeštadienį per pietus, kiti penki, jau žiūrėk, registruojasi ir bando pirkti.
 Maxima žengė tikrą lyderio žingsnį. Kodėl šis projektas paleistas taip paslaptingai, t.y. tyliai ir be reklamos?
Tikėtina, kad turim gerą rinkodaros pavyzdį: pirma – produktas, paskui – komunikacija!
Versiją, kad nėra pinigų, juokinga – Maxima sukasi tarp TOP10 reklamuotojų pastoviai.
Labiau tikėtina, kad pasielgta atsargiai siekiant išvengti  sistemos nulūžimo, kaip atsitiko su e-surašymu arba kaip būna VMI sistemoje, kai vieną dieną jie praneša visai Lietuvai, kad JAU yra įdėtos preliminarios deklaracijos.
Taip pat spėju, kad siekiama padoriai užsukti projektą. Lengviau planuoti darbus, kai klientų skaičius auga tolygiai, o ne per vieną parą.