Reklama, Moderni reklama, Tradicinė reklama, Netradicinė reklama, Flash mobai, Partizaninė reklama, Dovanos

Grupiniai pardavimai

Kviečiu pažiūrėti pora trumpų reklamų apie grupinių pirkimų "galią".

 

 

www.kartu.lt, www.beta.lt, www.grupinis.lt, www.kiauletaupykle.lt,www.dailycard.lt, www.pagauknuolaida.lt, www.dyl.lt - čia tik keletas grupinių nuolaidų bumo dalyvių. Lietuvoje jų galima priskaičiuoti virš 20.

 

Kada verta naudoti grupinius pardavimus

Mano galva, yra du atvejai, kada verta savo prekę ar pasiūlymą pardavinėti per grupinius portalus:

1. Jei norite, kad apie jus sužinotų nauji klientai ir dėl to esate pasiruošę aukoti didelę pelno dalį arba visą pelną. Šis atvejis dar tinka, jei apie jus žino, bet norite pristatyti naują prekę ar paslaugą.
Tuomet būkite tam ir pasiruošę. Dažniausiai verslo pasiruošimas suveikia priešingai - darbuotojai pradeda “nekęsti” su kuponais ateinančių klientų ir tikrai aptarnauja prasčiau = savo įvaizdį susigadina.

Jei nepadarysite, kad klientas išeitų švytinčiom akimis, tai būsit tiesiog padarę labdarą pigiai teikdami paslaugą, nes greičiausiai jis negrįš.

2. Jei norite užpildyti tam tikrą kritinę masę dalyvių/užsakymų. Pvz.: organizuojate renginį ir norite labai iš anksto parduoti nemažai bilietų.

Tik nesuvelkite bilietų pardavimų nuoseklumo ir strategijos.

Klaida, jei bilietus per grupinį portalą parduodate prieš pat seminarą, kai jau kiti yra nusipirkę už normalią kainą. Tą klaidą buvo padarę www.login.lt 2011 metais. Kas atsitinka? Greičiausiai jūs parduodate išankstinius bilietus su pažadu, kad jie yra pigesni. Po to parduodate bilietus normalia kaina ar tam tikroms lojalioms grupėms irgi su nuolaida. O likus savaitei iki renginio “bet kam” atiduodate bilietus apskritai žemiausia kaina. Mažų mažiausiai suerzinsite prieš tai pirkusius.

 

Ką turėtų įvertinti ir ką dažnai pamiršta verslas

Norint, kad sudalyvavimas grupinių nuolaidų pasiūlymuose verslui būtų naudingas ir, neduok Die, nepakenktų, pasidalinsiu keletų minčių, kurios tikrai vertos dėmesio:

  1. Šturmas. Didelė dalis klientų iš karto po kuponų įsigaliojimo užpuola paslaugų teikėją ar pardavėją. Peržiūrėkite procesus tiems srautams suvaldyti. O svarbiausia - padarykite namų darbus kartu su personalu, kad naujiems klientams liktų laiko aptarnauti kokybiškai, o ne tik prasuktumėt konvejerį, kad gauti apyvartinių lėšų.  
  2. Esamų pardavimų hanibalizmas. Pasauliniai tyrimai rodo, kad tik 30% klientų su grupiniais kuponais yra nauji. Realiai dviems iš trijų klientų pakišate “špargalką” mokėti mažiau, nors jie, ko gero, sumokėtų pilną kainą. Įsivertinkite savo procentą.
  3. Pasikeis procesai. Sakoma, kad vidutiniškai reikia 2-3 min. aptarnauti klientą su grupiniu kuponu: surasti nuolaidą sąraše, suvesti duomenis, aiškintis nesusipratimus ir pan. Gaištamas papildomas laikas, pasikeičia įprastas aptarnavimo procesas.
  4. Pagalvokite apie reputaciją. Turite žinoti, kad grupinius pardavimus naudojančios kompanijos klientų vertinamos žemiau. Bent taip rodo pasaulinė statistika.
  5. Nepraraskite esamų klientų? Ar nebus taip, kad naujų klientų antplūdis sumažins aptarnauti visus esamus klientus? Jie gali ne tik nerasti vietos jūsų restorane, bet ir apsilankę kitur negrįžti.
  6. Gali sumažėti personalo pajamos. Tai ypač aktualu maitinimo/girdymo verslui. Jei arbatpinigiai mokami nuo sąskaitos sumos, tai šiuo atveju ji bus mažesnė, t.y. mažesni ir atbatpinigiai. Blogiausia, kad to apskaitoje nepamatysite ir bus sunku padaryti išvadas, o darbuotojai pasidarys savas.
  7. Pagalvokite, ką apie jus sužinos. Kuponus perka internetu ir apie jus sužinos internete. Ar jūsų svetainė tikrai pasiruošus keliems šimtams/tūkstančiams potencialių naujų klientų? Ar nepamiršote leisti jus “palaikinti” ar užsisakyti naujienlaiškį? Ar “pagooglinote” savo įmonę?